vrijdag 12 juni 2009

I need help- Ik kan wel wat hulp gebruiken.

I joined the antique quilt club ( see the button in my sidebar), but which fabric shall I use

Ik doe me met de antique quilt club ( aan de zijkant staat de button), ik weet echter niet welke stoffen ik moet gaan gebruiken.

Bright colors or

Deze felgekleurde stofjes, is wel erg gewaagd, denken jullie ook niet?


Or these fabrics?

Of zal ik mijn rozenstofjes gebruiken? Ik weet het echt niet, we gaan de onderstaande quilt maken.Dus HELLLP!!!!!



This is the quilt which we are going to make, so can you help me which fabric I should use?

Did I show you this bag before? You can see it at her shop
Heb deze tas al eens laten zien, je kunt hem hier in het echt zien.





I want to finish these 2 bags very soon.

Deze tassen ga ik snel afmaken. De bovenste is voor mij en de onderste kun je binnenkort ook bij handwerkzaak Marij zien.


Does these shirts I embroidered count for the OPAM? The shirts are for my DH and his teammembers who are going to climb the Mont Blanc (22 shirts and 6 fleece-shirts). I wrote about it here. This weekend we're going to Disneyland Paris, I will let you know how it was.

Deze polo's heb ik voor mijn DH en zijn teamleden gemaakt die de mont blanc gaan beklimmen, het 22 polo's en 6 fleecetruien ( die staan niet op de foto). Hier vindt je meer informatie erover. Mag ik deze meetellen voor de OPAM? We gaan dit weekend naar Disneyland Parijs. Verslag volgt.
Groetjes
Mai

15 opmerkingen:

Litamora's Quilt & Design zei

Hello! I've joined the club too, and I'm sooo excited :o)
I would definitely choose the light ones first. With the light pink and greens, with the roses and... Ooooh! it will bee such a romantic and stunning quilt... I'm going to use similar ones too :o) so that is why I would choose them;o)
good luck anyway, on making up your mind:o)
See you around ;o)
Laila

Kellie zei

The quilt that you are going to make looks lovely and I think that either colour way would look great ... but brights win every time for me!
You have just left my 3000th comment so I have something that I would like to send you. Please email me your address and I will send it out to you.
Thanks for your support!

Sew Useful Designs zei

Hi Mai!

I love the bags you are making... and the first you showed is a beautiful design!

Congratulations with finishing the embroidery for your DH's imending Climb. The shirts look so professional - as does all your work!

I am leaning towards the lighter-shades of fabric for the quilt you are proposing to make.

Hope you have a great weekend in Paris - wow - can't wait to hear all about it! :-)

Hugs! Vikki x

zigzago zei

Veel pret in Disneyland! Prachtige tassen! Ik denk dat de quilt mooi is in beide stofsoorten, de roze pastels is meer klasiek, de felgekleurde volgens mij heel origineel. Renata.

Isabella zei

Mooie tassen ben je aan het maken. Ik zal binnenkort eens bij Marij binnenlopen om die laatste in het echt te bewonderen.
Die felle kleurtjes lijken me ook heel erg leuk voor deze quilt.

Cattinka zei

I like your bags a lot, and for the quilt I wouldn´t use the bright fabrics, but thats only my preference, you have to use what you like best.
KATRIN W.

Katrien zei

Ik zou gaan voor de rozenstofjes hoor,denk dat zo'n quilt er het best uitkomt.De felle kleuren zijn wel mooi ,maar volgens mij niet voor zo'n quilt.Succes met kiezen.

Yvonne aka sommeke zei

Hihi... ik heb hetzelfde probleem, ook 2 stapeltjes stoffen en niet kunnen kiezen. Luxe probleem hé.
Als je lef hebt, ga dan voor de felle! Die zal er héél anders uitzien dan de antieke maar dat mag toch?
Véél plezier in Disneyland!

Cybele's patch zei

Leuke tassen Mai. Ik ben bezig met een tas, maar mijn Bernie had het weer eens laten afweten. Dus het project ligt weer even stil.

Moeilijk kiezen voor de antieke quilt. Zelf gebruik ik er wat 'antiek aandoende' stofjes voor. Ik vind de kleuren van het origineel zo mooi. Rozenstofjes lijken me ook heel mooi hiervoor.

Sabine zei

Oef, wat een project. Het is een grote quilt, dus ik zou stofjes gebruiken die je mooi vind. Dan blijft het leuk om eraan te werken en ernaar te kijken als ie af is...
En knal is wel cool :-)
Ik vind je tassen ook weer mooi om te zien...

Kaaren zei

I hope you had lots of fun at Disneyland in Paris. How romantic!

Because you are reproducing and antique quilt, my choice would be the second grouping of fabrics, simply because of the less dramatic colors. Although I love the fabrics in the first grouping, they seem to be a bit too modern for an antique quilt. But this is only my opinion, Mai. I'm sure whichever you choose, it will be stunning!

Joy zei

Hi Mai, thanks for visiting my blog!! I've entered your name in my giveaway!!
I love that quilt, I would definitely use the lighter pastel fabrics. Oh, and your bags are gorgeous too!!
Hugs,
Joy :o)

Simone de Klerk zei

Ik zou voor de wat lichtere stoffen gaan, voor deze quilt! De tassen die je aan het maken ben zijn erg mooi. Heb je een leuke tijd in Parijs gehad? Fijne week!

Judith zei

Ehm voor het effect zou ik de felle nemen lekker anders dan anders.

Jantine zei

Ik vind het moeilijk je advies te geven, weet niet in wat voor huis je leeft enzo. het is allebei heel leuk... Sorry, geen suggestie van mijn behalve dat je misschien alvast moet bedenken wat je er mee gaat doen als hij klaar is.