woensdag 27 mei 2009

Swaps, pincushion, droomquilt.


I made with 2 friends this top, because I can quilt on my sewing machine, they decided that I should do the quilting. After staying in my UFO-basket for months, I layered it and start to quilt. After I finished it will we donate it to charity. It's a "droomquilt", it's for sick and seriously sick childeren.



Samen met 2 quiltvriendinnen hebben we deze top gemaakt. Omdat ik op de naaimachine kan quilten, hebben zij besloten dat ik het quilten mag doen. Hij heeft maanden in mijn UFO-mand gelegen. Maar ik heb hem opgespannen en getackt en nu ligt hij onder mijn naaimachine. Deze quilt gaat als hij klaar is naar Jopie. Het is een droomquilt.



I made another pincushion, as Kaaren says you never can have enough pincushions.



Ik heb alweer een uitbreiding van mijn speldenkussentjesverzameling ( is dit wel nederlands?). Maar zoals Kaaren. Je kunt nooit genoeg speldenkussentjes hebben.



I did a private pincushion swap with Vikki. The little sheep is a tutorial from Alda. She recieved very quick and she is very happy with the little sheep. I also added some little gifts for her childeren.
I also send my PIF-gifts but they haven't arrive yet. I send it standard( isn't so clever, but I learned very quick) and it will take some weeks before it will arrive. I'm very sorry Wendy!!

Naast de pincushion summer swap heb ik ook privé een swap gehad met Vikki. Het schaap is een tutorial bij Alda. In het pakje zaten ook een kleinigheid voor haar kindjes.

Ook heb ik al een tijdje geleden mijn PIF-kadootjes verstuurd, ik heb ze echter standaard verzonden. Dat betekent dat het enkele weken kan gaan duren voordat ze aankomen (niet zo slim van me).




A sneek peak from my pincushion summer swap '09.



Today my son has his 11th birthday, I baked this pie. After 1 hour it already looked like this.

Vandaag viert mijn zoon zijn elfde verjaardag, ik had een lekkere pruimen/aardbeienlinzenvlaai gebakken en zo zag de linzentaart na één uur uit. Hij smaakte heerlijk.


I only know how to quilt on my sewingmachine, but I also want to learn how to handquilt. I ordered some supplies for it and I ordered it here.
Ik kan alleen maar machinaal quilten, maar ik wil ook gaan handquilten volgens de methode van Jean Brown. Ik heb hier.
Groetjes
Mai

13 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Ooo véél nieuws hier!
Lieve droomquilt en schattige speldenkussentjes!
Njammie duidelijk een lekkere taart!
En 'k sluit af met hartelijke wensen voor de jarige!

Cybele's patch zei

Wat is er veel te zien! De speldenkussentjes zijn enig. Wordt verleidelijk om ook te gaan sparen. Je dromenquiltje is heel mooi geworden. Daar zal een kindje heel blij mee zijn.
Ben benieuwd hoe het handquilten zal gaan. Ik heb ook alles wat ervoor nodig is en een workshop gevolgd, filmpjes bekeken, maar met de machine gaat zo véél sneller!

Sew Useful Designs zei

Hi Mai!!!

Thank you! Thank you! Thank you! I absolutely ADORE the pincushion you have made for me! {big hugs!} Thank you also for the additional gifts you sent me and my children, we are all very touched and feel very spoilt!

I love the Droomquilt that you and your friends have made, it is beautiful and am sure it will be greatly loved and appreciated.

Please wish Tim a very happy (belated?) birthday from all of us!

With much love, Vikki :-) xx

Jenny of Elefantz zei

You are amazing - such beautiful work!!! That quilt is gorgeous, and I love your pincushions!
Happy birthday to your wonderful son!
Hugs
Jenny

Cattinka zei

I like your pincushion and the charity quilt a lot. Will you really give it away, it looks like it was lots of work!
I hope you enjoy handquilting.
KATRIN W.

Kaaren zei

Oh, Mai...the droomquilt is absolutely beautiful and the color is perfect, especially for sick children. yellow is a happy color and I'm sure that this quilt will bring 'sunshine' into their lives. Good for you and your friends for making this.

Now I'm getting really excited about the other things I'm seeing that you've made. And you're right...you can never have too many pincushions! (wink)

Have a super day!

Sølvi's blog zei

Love your droomquilt, and the windmill pincushion.

Simone de Klerk zei

Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! De pincushions zijn allemaal erg mooi!! Vooral de molen is erg fleurig!
De quilttop: geweldig! Wat een mooie, warme kleuren. Heb je de oplossing al gevonden voor de cirkels?
Fijne week!

Hanne zei

Lovely quilts!
You will really brighten a child's life :-)

katrien zei

Prachtige quilt.
En wat een leuke speldenkussen.Hou daar ook zo van.

Sarah zei

OH I LOVE those two pincushions. You are talented and generous...

Sabine zei

Weer zo'n leuke speldenkussentjes!
Ben ook erg benieuwd naar je tassen :-)

zigzago zei

Hoi Mai, Toevallig kwam ik op je blog terecht, ... via een hele omweg langs Australie! Wat een prachtige werken! Ik heb me net ingeschreven als "volger". Ikzelf ben belgische (afkomstig uit de kempen)maar ik woon al vele jaren in Italie. Ik heb m'n blog geopend begin maart, indien je wil kom eens een kijkje nemen. In de toekomst zou ik jou blog eens willen "linken" indien dat voor jou ok is? Renata.