maandag 23 maart 2009

My first stitchery BOM

I had to pratice for my workshop "machinaal quilten", I will give it in April. So I made a trash-bucket to put next to my sewingmachine.



I bought this little bucket at Ikea.




And this how it turned out, when I finished it. The fabric with roses is also from Ikea ( it's a quilt cover)




Do you like my quilting? Humm, it could do better, so now I have to pratice again. I didn't quilt for a long time and I always say to the ladies how visit my workshop "you have to pratice everyday". The teacher has to do the same thing. I only quilt with my sewing-machine, I have to follow a workshop where the teach my how to quilt by hand.




I finished my Quilters blessings, this was the first time I made a stitchery and fell in love with it.







On the little pink squares I put these cute beads. I bought them on an online shop called " de Kralendoos"






Groetjes



Mai

8 opmerkingen:

Quibi zei

Wat is je quilt mooi geworden, zeg! Ik ben na een paar blokken blijven steken bij Quilters Blessings.

Jacoline (Lien) zei

Ik vind het erg mooi geworden. Ik heb ook nog steeds moeite om mooie rondingen te quilten, maar oefenen en oefenen. de stoffen zijn ook erg leuk.

Sandra zei

Ik vind de quilt heel erg mooi geworden. Je ziet tegenwoordig heel veel stichery maar ik ben nog niet besmet.
Mag ik vragen waarom jij je blog in het engels doet?

Groetjes,
Sandra

www.sunnysandra.web-log.nl

Simone de Klerk zei

Je 'bucket' lijkt me erg handig! En de quilt is echt heel mooi. Deze staat nog op mijn verlanglijstje. Mooie bijpassende stofjes.
Wat leuk, dat je een quilt workshop gaat geven! Wanneer?
Een fijne week (O: Simone

Handmade zei

HI! I followed you from Nikki's Blog. Love your quilt and your covered bin - great work!

Handmade zei

Great Work - love the quilt and the covered bin.

MooZ KaartenFabriekje zei

Wat is je beklede stoffen Ikea "ton" leuk geworden!!!
En je Quilters Blessing.....in een woord PRACHTIG!!!!

groetjes en een fijn weekend, Monique

blackanna zei

I love your "Quilters Blessings"! I´m still working on it. That is the second projekt we both have ;))

Ganz liebe Grüße und Frohe Ostern!
Monika