zaterdag 27 december 2008

Kerstkadootjes

Een dag voor kerst heb ik een leuk pakketje met de post gekregen, het was een patroon van een tas van Melly and me. Het patroon heb ik van mijn lieve quilt-mail vriendin Simone gekregen. Simone heb ik leren kennen via de Christmas spirit swap van Wildcraft farm, zij was mijn swap partner. Sindsdien hebben we leuk mailcontact. Natuurlijk meteen stof uitgezocht om de tas te gaan maken.

One day before christmas I recieved a nice parcel, I recieved a pattern of a bag designed by Melly and me. The pattern was given to me by my dear quilt-mail friend Simone. I meet Simone at the Christmas spirit swap hosted by Wildcraft farm, she was my swap partner. From that time on we have a nice mailing contact. Ofcourse I immediately went looking for nice fabrics.



Mijn zoon heeft een leuk kerstornament gekregen van Simone. Deze hangt nu in de boom.
My son recieved a nice christmasornament from Simone. It's haging in our tree.

We hebben een leuke rustige kerst gehad. Eerste kerstdag heb ik lekker veel gequilt. Ik ben bezig met een patchwork-tas ( zie vorige blog). Ik heb ook nog aan de BOM van Leanne's house gewerkt, ik moet nog 2 blokken borduren en dan nog quilten. Tweede kerstdag hebben we bezoek gehad en hebben we cadeautjes uitgepakt. Ik ben behoorlijk verwend.

In the Netherlands we have 2 christmasdays. We had a nice peaceful first christmasday. I'm working on a patchwork-bag (see previous blog entrie), but I'm also working on the BOM of Leanne's house. I have to finish 2 blocks and then I have to quilt everything. The second christmasday we had our parents visiting us and we opened our presents. I was spoiled.


Mijn moeder vond de tas erg mooi (zie foto vorige blog). De tas heb ik uit dit boek gemaakt, helaas kan ik de titel niet lezen. Het boek is ook in het japans geschreven, maar er staan duidelijke tekeningen in en met een beetje naaiervaring kom je er wel uit. Er staan nog leuke tassen in die op mijn verlanglijstje staan.

My mother like the bag I made for her (see pitcure previous blog entrie). The bag was made from this book. The book is written in japanese, but it has clear drawings and with a little bite of sewing experience almost everyone can make it. In this book are a few bags I want to make.




Groetjes


Mai






2 opmerkingen:

Simone de Klerk zei

Fijn, dat je moeder de tas mooi vond. Maar dat kan ook niet anders. Ik gebruik die van jou bijna dagelijks. Ik heb er al veel complimenten op gekregen (O:
Ik ben heel benieuwd naar de Sherbet tas! De stofjes zijn in ieder geval al mooi.
Geniet lekker van de vrije dagen!

Annemiek zei

Patronen van Melly and Me zijn leuk he?! Ik wil tzt de laptoptas wel eens maken.
Speldenkussentjes blijven lollig om te maken en je kunt er nooooit teveel hebben :)